Notering: Offentlig dagbok?

Dagligen läser jag flera bloggar. Vissa helt värdelösa. Andra väldigt väldigt bra. En av mina favoriter är Katrin Zytomierska. Hon skriver precis vad hon tycker och tänker. Vilket också är min tanke med det lilla bloggandet jag gör. Förra veckan skrev Katrin så här
“Jag har bloggat i drygt tre år nu och anledningen till att jag “pallat med” det här bloggandet är för att jag är jag. Jag har aldrig brytt mig om taskiga kommentarer och jag har aldrig brytt mig om er som skriver dem. Jag har aldrig strävat efter att ni ska tycka som jag eller att ni ska tycka om mig. Det är inte viktigt för mig”
Jag känner likadant. Inget jag postar på min blogg gör jag för att bli omtyckt. Det är bl a ett sätt för mig att säga vad jag tycker men framför allt att hålla i gång mitt skrivande.
Läste förra veckan att vissa använder sig av uttrycket ” Offentlig dagbok”.
Det är inget som klingar speciellt vackert i mina öron. Uttrycket känns liksom inte speciellt 2011… Men visst kan man kalla en blogg för det.

