Bild: ” It’s hot like the sun, hot like a smokin’ gun “ Jag vå

” It’s hot like the sun, hot like a smokin’ gun “

Jag vågar inte ens tänka på hur många som verkligen bänkar sig framför tvn i kväll.

Finns säkert de som skippade tacosen vid gårdagens fredagsmys för att kunna äta det i kväll 🙂 Det är dags för finalen i årets Melodifestival och som vanligt suger (enligt mig) majoriteten av bidraget. Till skillnad från tio år sen tillhör i dag melodifestivalen inget jag måste se, dock brukar det vara svårt att undgå det. Risken finns att jag kommer att zappa över till svt för att kolla hur det går i finalen. 

Det finns inte speciellt många av bidraget jag gillar. Min favorit, Pernilla gick ju tyvärr inte vidare. Eric Saade går bort direkt. Även Sara Varga. Ledsen Sara, men Sverige har redan en Lisa Ekdal.

Linda Bengtzings bidrag låter som alla andra låtar hon sjungit. Dock handlar inte den här bara om en karl utan även en diskmaskin. Inget som går hem hos mig. Gillar dock hennes gula stövlar. 

Låten Danny sjunger kan vara en av de mest tjatiga någonsin. Han anlitade en superduper koreograf, tränade sig superfit och gjorde ett bra dansnummer. Sorry Danny, men låten är minst lika viktig som koreografin. 

Nicke Borg bidrag tänker jag inte ens kommentera. Brolle är nice. 

Gillar både The Moniker och Swingfly. Skulle jag tvingas rösta så skulle min röst läggas på Swingfly. Men alla som sitter bänkade framför tvn med tacos, läsk och godis kommer nog inte ge Swingfly speciellt många röster – tyvärr.

