Notering: Möte med fiende

Veckans första träningspass är avklarat. I morse när jag packade träningskläderna var jag full av motivation. Planen var nämligen att i kväll träffa min PT för andra gången. Men under dagen visade det sig att han var sjuk och passet bokades om till onsdag.

Lite av motivationen försvann. Men mina mål kommer inte att uppnås om jag ligger på latsidan.

Med nästan noll motivation, mensvärk och en svullen kropp som ingav känslan av att jag var stor som en kossa bestämde jag mig för att åka till gymmet.

Väl där kände jag att det var dags att möta min största fiende – löpbandet. Det har aldrig varit min vän. Det är så förbannat tråkigt och tungt att springa på det. Men envis som jag är, med en enda tanke i huvudet – som min PT sa förra veckan – ” Man orkar mer än man tror ” bestämde jag mig för att nästintill mörda bandet.

Under tiden jag sprang hann många tankar passera. Bl a en fråga som min PT ställde förra veckan. ” Hur springer du? ” Ingen aning, framåt? 🙂

Försökte tänka på hur jag sprang men vet fortfarande inte riktigt. Tror iaf att jag tar ganska korta steg när jag springer. 

Verkar som jag hade rätt inställning. Körde intervaller på 2 km, vila någon min osv. Tungt de första 2 km men sen var det faktiskt roligt. Totalt 6 km. Nu efteråt känns det fantastiskt och jag är så j*vla stolt över mig själv. 

Har aldrig haft en bättre spellista. Tack Philip Lailani! Letar du efter bra träningsmusik kan jag rekommendera Lailani workout

