Bild: 6:30 i morse ringde klockan. Begav mig till Hisingen för att träffa M. Det var dags att försö

6:30 i morse ringde klockan. Begav mig till Hisingen för att träffa M. Det var dags att försöka sig på att springa en bit av Göteborgsvarvets bana. Tanken var en mil men det blev lite längre – 13 km.

Trodde aldrig att jag skulle kunna springa så långt. Bitvis var det jobbigt, speciellt med ett knä som inte är helt hundra. Därför blev det några stopp på vägen. Trots det är jag riktigt stolt. Jag överlevde att springa över både Älvsborgsbron och Götaälvbron. 

Stolt!

Testade för första gången att springa med vätskebälte. Riktigt nice. Även om jag inte dricker speciellt mycket under ett pass känns det bra att kunna skölja munnen lite. Har insett att jag inte ska fokusera allt för mycket på vilken tid jag får på varvet. Just nu känns det viktigast att jag tar mig runt. Mitt mål har varit 2:15:59 för att slå Antons tid förra året. Men har insett att jag nog kommer att ligga runt 2:20 eller 2:30. 

Egentligen spelar inte tiden någon roll. Det är första gången för mig så jag är glad om jag tar mig runt men blir det även på en bra tid så blir jag givetvis ännu gladare.

Mikael, tack för all motivation!

