Bild: Det blev en oplanerad sovmorgon. Men jag behövde nog sova ut. Tanken var att gå upp innan kl å

Det blev en oplanerad sovmorgon. Men jag behövde nog sova ut. Tanken var att gå upp innan kl åtta och vid den här tiden ha tränat klart men men. Nu blir det en Celsius och sen bär det av till Skatås. Eftersom jag springer bäst på tom mage käkar jag inget förrens efter träningen. 

Under förra veckans långpass hade jag tre flaskor vatten med mig. Det var på gränsen att det räckte. I dag kommer jag att ha fyra flaskor i vätskebältet. Tre med vatten och en med energidryck.

Eftersom jag har en känslig mage känner jag att jag vill testa energidryck innan varvet. Det kanske inte alls är min grej och i så fall kommer jag att skippa det och bara dricka vatten under loppet.

Fick tipset att inte börja dricka energidryck för tidigt. Så kanske efter en mil? Jag får väl prova mig fram helt enkelt. Solen skiner och jag hoppas nästan att det är ganska varmt att springa i dag så min kropp får träna på det.

Värmen är nämligen det jag oroar mig mest för inför Göteborgs varvet. Blir det lika varmt som det var förra året så kommer jag inte att fixa det. Det positiva är att jag startar ganska sent på dagen och hoppas att det är lite svalare då.

Dags att dricka upp det sista i min Celsius, Jordgubb/Kiwi sen hoppa i träningskläderna.  

