Bild: Efter jobbet blev det en sväng i stan med Åse. Vi spanade in lite träningskläder och skor. Ja

Efter jobbet blev det en sväng i stan med Åse. Vi spanade in lite träningskläder och skor. Jag borde för länge sen köpt nya löpardojjor. Men tillskillnad från förut så gillar jag inte att springa i affärer. Tycker att det är jobbigt att trängas med folk och lyssna på alla gnälliga barn som inte får sin vilja igenom. Ok, nu kommer jag säkert att få skit av alla er föräldrar. Men så ni vet, jag har absolut inget emot barn… så länge dom är tysta 🙂

Eftersom jag snart är den enda tjejen i min umgängeskrets som inte har barn börjar jag bli van med att få höra ” du ska se att det blir annorlunda när du själv har barn” Ja, lite sanning ligger det nog i det. För jag kommer inte att ta med mina barn till affären om de är gnälliga. Det känns väldigt ineffektivt.

Provade i alla fall ett par skor. Ett par Nike. Svarta och rosa. Rosa är ju allt annat än min favoritfärg. Men skorna var förbannat sköna. Skulle hellre vilja ha svarta och limegröna men de fanns bara i herr strl. Vilket är fel. Tar de förgivet att tjejer gillar rosa och killar grönt? Ska kika runt lite mer och testa andra märken innan jag bestämmer mig. Helst av allt önskar jag att jag kunde använda mina slitna fantastiskt sköna converse som träningsskor.

Egentligen skulle jag kunna vara så tråkig att jag köper likadana skor som jag har i dag. Det vore enkelt men inte lika roligt. Dock har jag varit väldigt nöjd med dom jag har nu av märket Mizuno.

I kväll var planen att provspringa banan för Midnattsloppet. Dock blev det skitväder och springa i ösregn gör jag bara inte. Eftersom det slut på semester och tillbaka till vardag och rutiner är det dags för strikt LCHF igen.

Jag planerar oftast mat vecka för vecka. Bestämmer vilka rätter jag ska laga och veckohandlar sedan utifrån det. Det sparar mig en himla massa tid. Jag behöver inte lägga tid på att springa förbi affären på vägen hem från gymmet eller jobbet för att det saknas något hemma.

Ibland har jag varit väldigt ambitös och gjort matplanering för två och ibland även fyra veckor. Det tar lite tid att planera. Men i slutändan är det värt det.

Ska fortsätta lyssna på Rise Against och skriva klart min matplanering.

