Bild: Efter att ha lagat en LCHF-lasagne och en moussaka (som blev totalt åtta lunchlådor) var det da

Efter att ha lagat en LCHF-lasagne och en moussaka (som blev totalt åtta lunchlådor) var det dags att laga middag. Det blev en kycklinggryta med smak av fransk senap. Till detta gjorde jag rostade grönsaker i ugnen. Hackade fänkål, zucchini och morötter grovt. Saltade med grovt havssalt och ringlade över olivolja med smaken “rostade vitlök”

Efter 25 min i ugnen tog jag ut grönsakerna och blandade dem med sallad och riven parmesan. Smakerna från grönsakerna passar väldigt bra ihop med parmesan. Värt att testa.

Längtar efter att få krypa ner i soffan och läsa senaste numret av Fitness. Först ska jag “bara” baka LCHF bröd – Pones.

5 medelstora ägg
1½-2 dl Pofiber (finns på glutenhyllan)
2 msk fiberhusk (detsamma som ovan)
½ tsk salt
1½ tsk bakpulver
½ dl krossade linfrö
2 msk vispgrädde

Vispa äggen hårt, dvs ca 4 min i maskin. Häll ner salt och grädde. Vänd sedan ner övriga ingredienser.
Låt stå i 5 min och klicka sedan ut på bakplåtspapper och grädda i 200 g i ca 10 min, tills de fått gyllenbrun färg.

Receptet kommer från: http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/2010/11/pones/

