Notering: Äppel päppel

Köket ser ut som ett bombnedslag och från ugnen luktar det kanel. Fick en massa äpplen av en kollega i dag. Han har tydligen massor hemma i sin trädgård och var snäll och skänkt några till mig. Rättare sagt en hel kasse.

Så nu står det en äppelkaka i ugnen. Det är första gången i mitt liv som jag bakar en äppelkaka så det blir spännande att se resultatet. Speciellt eftersom jag tänkt bjuda på den på jobbet i morgon.

Precis som jag, äter chefen enligt LCHF. Vilket jag tror är min förtjänst. Det negativa är ju då att vi inte kan äta den äppelkakan jag tänkt bjuda på.

Har googlat lite och hittat ett recept på en mer LCHF vänlig kaka. Dock är det ju äpplen i den så den kommer ju inte att vara helt ok. Men det är ju fredag i morgon och efter den arbetsveckan vi haft så kan vi nog unna oss de kolhydraterna.

Bloggen har varit dåligt uppdaterade denna veckan. Inget har varit som vanligt. Det är mycket att göra på jobbet. Är uppe i ca 11 timmars övertid. Älskar mitt jobb så övertid gör mig inget. Tyvärr har jag varit så trött i huvudet på kvällarna att jag inte ens orkat ta mig tll gymmet.

På lördag blir det i alla fall ett pass “Get in shape” och fr o m nästa vecka är det tillbaka till vanliga arbetstider och fem träningspass i veckan.

