Helgen har varit lugn och skön. Lämnar Dalarna utan stress i kroppen. Behövde verkligen den här helgen med familjen.
Har anpassar mig alldeles för mycket till storstadstressen.
Sitter på bussen till Göteborg. Det jag sen fem år tillbaka kallar “hemma”. Dalarna är numera mitt smultronställe dit jag flyr för att släppa tankar, stress och lär mig uppskatta livet lite extra. Där kan jag ta av mig masken. Det är ok att vara osminkad, bära samma jeans två dagar i rad och inte alltid bära ett leende på läpparna. Vid mitt smultronställe uppskattas man för den man är och inte för vilka kläder man bär, hur mycket man tjänar eller hur man bor.
Tanken på att spendera sju timmar på en buss gjorde mig först stressad och en aning rastlös. Men nu när jag sitter här är det ganska skönt.
Lyssnar på Kent. Läser en modeblaska och drömmer om Guccis limiterade kollektioner där 1940-tals glamour blandas med 1970-talets jetsetelegans. Mättade färger som som smaragdgrönt, rostrött, senapsgult och turkost.

