Äntligen har jag haft en lugn helg. Två nätter i rad har jag sovit tolv timmar. Min kropp behövde det. Dagen har spenderats på en av mina favoritplatser – köket.

Har gjort lunchlådor inför kommande vecka. Jag testar gärna nya recept. I dag lagade jag en krämig fiskgryta med scharlottenlök, cremé fraiche och dijonsenap. Slängde även med de musslor som blev över efter fredagens soppa.

Sen testade jag ett recept som kollegan delade med sig – Tottes bollar. Det är köttbullar med en massa godsaker i som red curry paste, chili, paprika och vitlök och till det en sås på kokosmjölk. Resultatet blev fantastiskt. Starkt och gott. Första men långt ifrån sista gången jag gör det receptet.

Veckan som kommer blir intensiv. Planerad övertid på jobbet sen kommer jag att påbörja mitt nya träningschema där tis, tors samt lördag kommer att ha fokus på löpträning. Två av de övriga dagarna blir det styrka. Känner mig nöjd med upplägget. Från början var tanken att under hösten lägga fokus på styrketräning och tighta till kroppen men eftersom jag nu anmälde mig till Gbg varvet har jag inte så mycket att välja på än att lägga in löpträningen på schemat.

Löpträningen är iofs väldigt bra. Vet att det kommer att hjälpa mig att tappa några kilon. Det syns på vågen att jag slarvat en del med kolhydraterna den senaste tiden. Försöker att inte få ångest men det är svårt. Känns som jag tappat all min diciplin med både kost och träning. Skärpning! Ångesten tar alldeles för mycket energi. Behöver motivation och en rejäl spark i baken.

