Notering: Tillökning på G

Har precis lagat en god tomatsoppa. Äter framför datorn i kväll. I högtalarna spelas FF med Kent. Bredvid mig på bordet ligger boken “Programmeringsprinciper i Java”. Ska börja läsa den senare i kväll.

En efter en skaffar de barn. Profilbilden som tidigare varit en vågad bild från någon fest byts snart ut mot en bild på en nyfödd krabat som man knappt kan avgöra könet på. Det är lättare för mig att räkna upp de jag känner som inte har barn. Inget illa menat. Jag är glad och önskar alla grattis och lycka till. Ni som känner mig vet att jag gärna skämmer bort mina vänners barn med presenter.

Alla andras förökande påverkar mig. Flera gånger har jag möts av konstiga blickar när jag sagt att jag inte har barn och att det kommer att dröja tills dess. Okej, ibland har jag slängt ur mig repliken “jag hatar barn”. Inget som är sant men det startar lätt en diskussion 🙂

Jag älskar mitt jobb och vill verkligen satsa på det. Flera av mina nära och kära, dock de som inte gjort karriär, (inget illa menat) har berättat för mig att man faktiskt kan göra karriär och skaffa familj.
Ja visst, men frågan är om man kan göra det samtidigt? Hur lätt är det för en överviktigt nybliven morsa att klättra på karriärsstegen? Allt annat än smidigt i alla fall.

Man kan inte göra karriär när man är mammaledig. Man är borta från arbetsmarknaden ett helt år. Fattar ni hur länge det är? När man kommer tillbaka till jobbet är man inte bara väldigt lycklig över att vara mamma, man är också full med gammal kunskap. Speciellt om man som jag jobbar i IT branschen. Under det året man är borta hinner det hända extremt mycket.

Kan inte påstå att det är något jag ser framemot.

Hur som helst så har vi i alla fall bestämt oss. Det är tillökning på g här hemma.
Vi har redan spånat lite på namn. Ozzy och Sharon ligger högt upp på listan.
För oss spelar det ingen roll vilket kön det blir.

Även fast vi bara i planeringsstadiet känns som det är lika bra att berätta det, för allt sprids ju ändå via Facebook.

Vi kommer i alla fall inte att stressa utan tar det som det kommer. Hallå, vi har ju liksom inte ens köpt skålen.

OJ! Sa jag det är en guldfisk vi ska skaffa? 🙂

