Notering: Långsiktiga planer

Jag vet ganska väl vad jag vill och vart jag vill komma i min karriär vilket gör att våra framtida barn måste passa in i det livet också. Annars ska man nog skippa barn. Det finns inget som säger att jag och mannen kommer att bo resten av livet i Sverige. Vi har inte ens barn och tro mig – det kommer att dröja. 

Ändå tänker jag långsiktigt och funderar en del och vet att de första åren när vi har barn kommer vi till en början att bo i Sverige. Den dagen det första barnet föds kommer en ansökan att skickas in till The English School Gothenburg. Från att barnen är tre år gamla vill jag att de ska gå på dagis där och när det är dags att börja skolan kommer de att ha förtur. Jag vill att våra barn ska få en utbildning som förbereder dem för ett liv med internationella möjligheter. 

Det finns ju andra alternativ än The English School t ex The International School of the Gothenburg Region, ISGR. 

Men hur det blir får tiden utvisa. 

