Bild: Den här hösten har varit en av de mest krävande på länge. Det har hänt väldigt mycket i mi

Den här hösten har varit en av de mest krävande på länge. Det har hänt väldigt mycket i mitt liv. Kan inte riktigt fatta att jag orkat med allt. Förutom mina nära och kära så är det jobbet och mina underbara kollegor som hjälpt mig att hålla huvudet ovanför vattenytan.

Ett av mina mål under hösten var att tona min kropp. Tappa några kilo och göra mina muskler synliga. Det har inte funnits ork att spendera så mycket tid på gymmet. Vissa helger har det frossats mer än någonsin i kolhydrater och jag har bara gett mig själv mer och mer ångest. 

Ja, jag vet att man ska älska sig själv för den man är och att det är snyggt med kurvor bla bla bla. Det är lättare för vissa att säga så men många av er har inte kämpat med övervikt större delen av era liv. Ni fattar inte hur det känns! En dag hoppas jag kunna älska den där tjejen jag ser när jag tittar mig i spegeln.

Hur som helst. Mitt uppe i allt så ligger jag bättre till än någonsin när det gäller julbestyren. Amaryllislökar är sen länge planterade, majoriteten av alla klappar är införskaffade, julkorten är skrivna och väntar bara på att postas och några julklappsrim är skrivna.

Trots att jag haft en extremt jobbig höst så verkar ändå livet vara under kontroll. Faktiskt bättre än någonsin. Jag känner mig som SuperWoman.

Har påbörjat mina personliga mål för 2012. Vet redan nu att det kommer att bli ett väldigt bra liv. 

“Det blir ALLTID som man tänkt sig” 
– Olof Röhlander