Bild: Lagade fyllda paprikor till middag i dag. Slängde ihop en middag av de som fanns hemma. Det är

Lagade fyllda paprikor till middag i dag. Slängde ihop en middag av de som fanns hemma. Det är bara fantasin som sätter gränser. Gjorde en krämig köttfärsröra med svamp och fetaost. Resultatet blev mycket bra. 

Det blev en del köttfärsröra kvar. Det är sällan som jag slänger mat. Under min uppväxt har jag fått lära mig att ta till vara på den mat som blir över. Min mamma är fantastisk på att laga mat och har lärt mig att inte låta något gå till spillo. Rester behöver inte vara tråkigt. 

Av köttfärsröran som blev över i kväll valde jag att göra små minigratänger. Jag smörade tre stycken små ugnssäkra portionsformar och klädde dem med tunt skivad squash.

Jag använde osthyvel för att få så tunna skivor som möjligt av squashen. När formarna var klädda med squash la jag i köttfärsröran och strödde över fetaost. Sedan några skivor squash och ovanpå det riven ost.

Gratinerade sedan detta i några minuter. 

I morgon kväll tränar jag mellan 19-20 och då blir det här perfekt till middag. Snabbt och enkelt då allt är förberett. Bara att värma på det i ugnen när jag står i duschen =)

Effektivitet is the shit! 

