Drömmar

Vad ska du bli när du blir stor? Alla har vi väl fått den frågan någon gång och många vet säkert inte än i dag vad vi faktiskt vill bli när vi blir stora.
När är man stor och måste man alltid veta vad man vill bli? Kan man inte få testa flera saker under livets gång? Hur extremt tråkigt skulle det inte vara att göra samma sak hela livet?
När jag var yngre så ville jag under en period bli optiker. Under åren har jag drömt om allt från advokat och journalist till grafiker, kock och programmerare.
Det beror på vart i livet man befinner sig.

I dag är mina drömmar annorlunda. Ibland från dag till dag ibland från månad till månad.
Jag älskar mitt nuvarande jobb och det krävs något drastiskt för att jag ska byta bort det.

Men även då jag älskar mitt jobb har jag ju självklart drömmar. Eventplanner är ett av dom. Jag älskar att planera, organisera och styra upp saker.
Att arrangera fester och evenemang skulle var riktigt riktigt roligt. Och jag vet att det skulle passa mig som handen i handsken.

Vissa dagar drömmer jag även om att jobba som PT eller kostrådgivare. Skulle vilja kombinera min kärlek till att skriva med kost.

Vad vill du bli när du blir stor?

Kommentera

