Starbucks – Nej tack!

I går när jag gick förbi Starbucks var det ingen kö. Tydligen har Göteborgarnas hysteri lagt sig. Jag bestämde mig för att köpa en latte.
Många av mina vänner har lovordat denna stora kaffejätte.

En gång aldrig mer. Fy f*n! En kopp blaskig och smaklös latte. Finns inte mycket som smakar värre.
Kanske är det så att de som gillar Starbucks köper något med choklad, syrup, grädde och en massa annat i så de känner inte själva kaffesmaken?
Jag kommer fortsätta att köpa kaffe på Espresso House. Kaffet är godare, billigare och dom som jobbar där ler och man känner sig välkommen.

Kommentera

