Standard: Avundsjuka soffpotatisar

Det är blandade reaktioner på den utmaning jag gett mig själv – att på tre månader komma i toppform.

Majoriteten av de jag känner är imponerade av mitt beslut och mitt jävlar anamma. Sen finns det dom som himlar med ögonen när de ser mig dricka min proteinshake eller ens pratar om träningen och motivationen jag har. Jag fattar inte vad problemet är? Visst jag pratar väldigt mycket om träning och lägger mig gärna i och påpekar andras val av kost. Ibland medvetet ibland inte. Även om träning och kost intresserade mig mycket innan jag för två veckor sen började min utmaning så pratar jag mer om det nu. Men jag satsar allt på det här nu. Så det kanske inte är så konstigt att jag gärna pratar om det? Jag lever och är träning och kost. Allt kretsar kring det. Precis som vissa konstant pratar sport eller om sina barn pratar jag gärna om hur bra det gick i går när jag körde knäböj. Sen att ingen kanske är ett dugg intresserad struntar jag kanske i. Många får sig nog en tankeställare och även lite ångest när jag stolt berättar hur duktig jag är som tränar minst 5 pass i veckan, äter på bestämda tider och sover x antal tim per natt. Till vilken nytt undrar vissa?
Jag kommer ju inte att sluta träna efter de här tre månaderna som vissa verkar tro. Jag har bestämt mig för att ändra min livstil och det här jag gör nu är kickstarten.

Skaffa ett gymkort, skippa ett avsnitt av favoritsåpan -prioritera. Upp och hoppa, rör på fläsket och sluta vara avundsjuka. Alla har tid till att träna!

Skulle jag byta yrke så skulle jag vilja jobba med träning, kost, hälsa. Att dagligen motivera, peppa och se andra människor utvecklas och må bättre måste vara fantastiskt.

Nu åker jag till gymmet!

3 thoughts on “Standard: Avundsjuka soffpotatisar

Kommentera

