Mat och sovklocka

Äta, jobba, träna, duscha och sova. Något annat gör jag inte. Dagarna går fort, jag mår bra och känner mig allmänt nöjd med livet. Efter en månad med fokus på träning och kost har kroppen börjat gå efter en mat och sovklocka.

Fram till en månad sen åt jag ingen frukost. Jag drack 1-2 espresso innan jag åkte till jobbet. På jobbet blev det 2-3 koppar kaffe och en del vatten innan lunch. Jag åt alltid en riktig lågkolhydratslunch och efter det kaffe. Och sen en kaffe till. På eftermiddagen blev det en proteinshake innan träning och sen en alldeles för stor portion till middag.
Jag sov cirka fem timmar per natt, åt alltså ingen frukost och drack ca 6-7 koppar kaffe om dagen.

I dag skulle jag inte överleva en sån dag.

Sen en månad tillbaka sover jag nästan alltid 8 tim per natt. En natt blev det bara 6 tim sömn och dagen efter kände jag mig som en zombie.
Jag börjar dagen med kaffe OCH frukost samt några kosttillskott.
Mellan 9-9:30 börjar magen skrika efter mellanmål och får då en proteinshake.
Någon gång mellan 11:30-12 måste jag äta lunch. Vid kl 15-15:30 blir det mellanmål. Sen käkar jag middag efter träningen och ibland även ett lättare kvällsmål. Under dagen dricker jag max fyra koppar kaffe och väldigt mycket vatten.

Jag har fått in nya rutiner i mitt liv och det känns toppen. Nu när dom sitter blir det hårdare fokus på träningen.
Dags att fila på tekniker, göra ökningar och svettas mer.

Smekmånaden är över. En tyngre växel läggs i.

20120327-221259.jpg

Kommentera

