Choklad i fejjan

Lördagen och söndagen har spenderats på SPA. Ansiktsbehandling med choklad och helkroppspeeling  med en doft av hallon. Fantastiskt god mat och många skratt. Det viktigaste av allt, mentalt avkopplande. Min hjärna har fått varva ner och släppt allt som heter vardag, bekymmer och måsten.

I dag startades dagen med en god frukost i lugn och ro tittandes ut över havet. Sen blev det ett pass på gymmet och sen ner i bubbelpoolen. Underbart! Något jag skulle kunna vänja mig vid. Jag har haft tid att tänka på livet, tagit en del beslut och även löst några bekymmer. Allt det bara genom att sitta tyst i en pool och titta ut över havet.

Mobilen har varit på ljudlös och legat kvar på rummet.  Facebook, bloggen och sms har prioriterats bort. Trodde att det skulle klia i fingrarna men faktiskt inte. Jag som annars känner mig beroende av sociala medier överlevde utan problem. Dock har jag en del sms att svara på och många  olästa inlägg i min RSS läsare.

I fredags eftermiddag tränade jag med Emil. Det kan vara det roligaste men jobbigaste passet ever. Något som verkligen känns i kroppen i dag. Nu har jag två nya program som jag ska köra efter. Längtar till kommande veckas träning.

 

 

 

Kommentera

