Det blir inte alltid som man tänk sig

Tanken var att springa 8 km nu på förmiddagen. Men det ösregnar ner. Ja jag att jag brukar säga att det inte finns något dåligt väder…men de få gånger jag sprungit i regn har jag blivit sjuk efteråt och den risken tar jag inte.
Jag hade bokat ett RPM pass som backup utifall att vädret skulle pajja min plan. Nu försov jag mig och missar passet.
Även fast jag var nykter i går känner jag mig bakis i dag. Antagligen för att jag kom i säng strax innan midnatt. Mycket senare än vanligt.
I går kväll när jag och en kollega satt och pratade fick jag världens gäspattack. Småskrattade lite och sa att klockan är nog snart 22. Han tittade på klockan och mycket riktigt, den visade 21:51. Som jag skrivit förut har jag skapat rutiner i mitt liv och att sova senast kl 22 är en av dem.
Jag är som Skalman.
Nu får det bli plan C i stället. Sambon har några ärenden som ska göras på backaplan så jag hänger på och testar sportlife där.

2 thoughts on “Det blir inte alltid som man tänk sig

Kommentera

