Inspirationskällor

Jag får ofta höra att jag motiverar och inspirerar andra när det gäller kost och träning. Det gör mig givetvis väldigt glad.
Men när, var och hur hittar jag själv motivationen och energin till att träna och tänka på vad jag stoppar i mig?

Jag får motivationen och inspirationen till min kost och träning på många olika sätt.
Jag läser böcker och tidningar om LCHF, E-ämnen, tillsatser, anatomi och en massa annat. Jag läser om trialeten Jonas Colting, Bloggerskan Katrin Zytomierska, OS-medaljören Björn Ferry,  Snyggingen Paolo Roberto m fl. Tidningar som Body, Fitness Magazine, Mat & Hälsa lusläses.

Jag läser många många många bloggar i veckan. De handlar om allt mellan himmel och jord. Det måste inte handla om träning och kost. Det räcker att det är personer som ger en motivation, viljan och drivkraften att fortsätta med det man gör. Att fortsätta kämpa. Att dela upp resan till sitt mål med delmål för att hålla motivationen uppe och lättare lyckas ta sig i mål.
Det kan vara bloggar som bygger ens självförtroende och får en att älska sig själv mer.

Givetvis får jag energi och motivation från många i min närhet. Många som också får stå ut med mitt eviga prat om kost och träning. Tack för att ni orkar lyssna och tack för att ni ger mig extra energi de dagar då jag inte känner mig riktigt på topp.

Jag kommer att börja tipsa om bloggar som motiverar, inspirerar och ger mig energi.

Först ut är en blogg som jag följt väldigt länge – ”Kunde jag, då kan du” http://sofilindberg.myshowroom.se/ 
Sofi – tack för all energi du ger mig 🙂 

Kommentera

