Trötthet, ångest och koncentrationsvårigheter

Har träffat en läkare i dag. EKG har tagits och tårarna runnit. Jag har först i dag insett hur dåligt jag faktiskt mår. Var hemma från jobbet hela förra veckan. Det har varit för mycket den senaste tiden och min kropp har sagt ifrån. Läkarundersökningen gick bra och jag är frisk som en nötkärna. ”Bara” lite för mycket i mitt liv vilket resulterar i att jag upplever andönd, tryck över bröstet, trötthet, ångest och koncentrationsvårigheter.

Jag älskar mitt jobb men det är dags för mig att inse att det inte är bra att tänka på det dygnet runt. Livet kan inte alltid gå i 110.

Min chef och min teamleader är ett fantastiskt stöd för mig och jag är oerhört tacksam för den stöttning  jag får. Blommorna jag bloggade om förra veckan var från jobbet. Tack igen.

Jag är sjukskriven i två veckor. För första gången i mitt liv behöver jag skicka in papper till försäkringskassan. En ny värld för mig. Är redan nu förberedd på att det kommer att gå fel. Försäkringskassan har ju inte det bästa ryktet.
En del av mig skäms över att vara sjukskriven. Jag känner mig som en svag person som inte klarar mitt jobb. Men det är dags att inse att jag faktiskt inte är superwoman. Förutom de närmaste som stöttar mig kommer jag att blogga en del om det. Skrivandet brukar hjälpa mig att bearbeta saker.

Har du varit/är i samma situation som mig? Kanske har du råd, tips på en bra bok eller bara några peppande ord – dela med dig 🙂

2 thoughts on “Trötthet, ångest och koncentrationsvårigheter

  1. Livet kan inte alltid gå i 110.

    Så är det bara.

    Och det låter ju så jätteenkelt – men att verkligen inse och upptäcka det i tid är inte alltid så lätt när man står mitt i smeten och försöker hålla näsan över vattenytan samtidigt som man försöker hålla alla parterna nöjda och glada och har press på sig själv att konstant ”bli bättre” eller ”öka takten”. Det är svårt. Skitsvårt.

    Men det låter ändå som att du har lyckats ”hittat dig själv” i tid mitt i kaoset – och det, om något talar mycket om din superwoman-potential.

    Ta det lugnt, sköt om dig och fundera på saker som är viktiga i ditt liv. Jobbet kan (faktiskt!) vänta.

  2. ❤ Jag finns här också Anna, det är bara att ringa mig om du vill prata eller träffas eller vad som helst. Stor Kram!

Kommentera

