Sjukskrivning blir studieledigt

Efter gårdagens inlägg vaknade jag till flera missade samtal och sms. Jag har fått flera meddelanden på Facebook, långa som romaner. Det värmer verkligen att så många bryr sig och jag lär mig mycket tack vare er andra. Jag har läst flera meddelanden om och om igen och när jag orkar kommer jag att svara på dom.

En vän berättar att han döpte om sin sjukskrivning för att den hade en negativ klang. Det tänker jag också göra. Precis som han gjorde tänker jag kalla det studieledigt. Ämnet är mig själv och jag ska studera hur jag själv kan bli klokare, bättre, visare och mindre stressad.
Jag har även lärt mig att det inte är en svaghet att hitta sina gränser utan tvärtom – en styrka att erkänna dom.

Jag är en stark tjej och det här kommer jag att ta mig ur. Det har jag bestämt!

Kommentera

