Vårtbjörk, solbränna och skavsår

Röd, rödare, rödast. Resultatet av en fantastisk dag. Har haft en av de bättre dagarna på väldigt länge.
Just nu är jag väldigt glad över att jag valde att investera i en after sun lotion. Men jag kanske borde använda solkrämen också? 🙂

Flera timmar, rättare sagt typ fyra spenderades i Änggårdsbergen i dag. Mötte upp min vän strax innan kl 9. En stor take away latte köptes på vägen och mot bergen vi gick. Det var tidigt men solen värmde redan. Hade inte en tanke på att smörja in mig med solskräm. Jag bränner mig ju aldrig. 10 fräknar brukar vara resultatet av en dag i solen vilket jag även trodde skulle bli resultatet av denna.
Vännen frågade om jag hade tagit på mig bekväma skor för en promenad. Säker på min sak svarade jag ja och tittade snabbt ner på mina sandaler med konjaksfärgade läderremmar. Dock kanske det hade varit på sin plats med en definition av orden bekväma och promenad.

Hade jag vetat då vad jag vet nu så hade jag valt ett annat par skor. Uppför, nerför, grusväg, lera – you name it! 🙂
Många, många, många km blev det. I gassande solsken, med sandaler på fötterna. Är glad att jag hade klänning – det svalkade i alla fall lite 🙂
Mina fötter klagade inte tills jag kom hem och tog av mig dem och upptäcker att jag under min högerfot har en blåsa större än en femkrona och den har gått sönder. Det gör inte ont, men fötterna är trötta.

Änggårdsbergen var fint och sällskapet trevligt. Det är skönt att umgås med vänner som man bara kan vara med. Det är inte ett måste att hela tiden prata utan faktiskt helt ok med tystnad. Förutom träd som Vårtbjörk och Turkisk Ek beskådades även två kopparödlor, en ekorre och en padda under promenaden. Både vädret och utsikten var fantastisk. Min vän är inte den som stressar vilket var precis vad jag behövde. Det var fyra timmar fyllda med många skratt och inte ens i närheten av stressigt.

Jag säger tack till J för en mycket trevlig promenad och hoppas det blir favorit i repris nästa vecka.

Under vår promenad gick vi förbi dessa gigantiska blad som enligt mig ser ut som väldigt stora salladsblad. Ingen av oss kunde lista ut vad det är. Vet du vad denna växt heter? Snälla – dela med dig 🙂

Kommentera

