Psykolog session

Förra veckan var jag på min första session med ”min” psykolog. Flera dagar innan började jag måla upp en bild hur det skulle vara. Jag började oroa mig och var väldigt nervös.
Han hälsade mig välkommen och hällde upp en glas vatten. Till en början kände jag mig naken och lite utelämnad. Skulle jag berätta om mina känslor och mitt liv för den här mannen?
Bredvid mig stod en ask med pappersnäsdukar. Jag log inombords och tänkte på alla det scener man sett i filmer/serier.

Efter den timmen kände jag mig lättad. Nästan några kilo lättare.

Jag fick mycket att fundera över. Hur jag tänker och agerar i vissa situationer.

I morgon är det dags för session # 2. Jag ser fram emot det . Hade jag möjligheten att träffa psykologen en gång om dagen så skulle jag göra det. Jag tror att det skulle vara bra för alla att någon gång ibland få träffa någon som man kan prata med om allt.  Jag har skrivit ner en hel del inför morgondagens session. Kommer även att lyda ett råd jag fått  – att ta anteckningar under sessionen.

De senaste dagarna har jag tänkt, tänkt och tänkt. Vet inte om jag kommit fram till något. Däremot har jag skrivit av mig en del. Inte här i bloggen. Dock funderar jag på att lägga in vissa saker här även om det kanske kan anses vara för personligt för en blogg. Men jag tror på ett vis att det skulle hjälpa mig att släppa det och gå vidare.
Vi får se hur jag gör.

 

Kommentera

