Yeah, Just tired

Hur mår jag? Många undrar. Mobilen är konstant på ljudlös. När jag känner att jag orkar så svarar jag på några sms eller ringer upp någon som ringt mig. Jag vet knappt själv hur jag mår. Som jag skrivit tidigare är mitt liv som en berg – och dalbana just nu.
I dag vaknade jag allt annat än utvilad och med värk i hela kroppen. Ändå sov jag ungefär 12 tim i natt. Vet inte hur jag sovit i natt. Men det är ingen bra dag i dag. Persiennerna kommer inte att dras upp, glasögonen behåller jag på och håret förblir uppsatt i en slarvig tofs.

Jag vill spendera dagen under täcket. Men samtidigt känner jag en viss ångest av att bara vara. Hemmet ser ut som ett bombnedslag och det gör ont i mig att inte ha orken att plocka ihop eller städa. Men i dag saknas ork och jag ska försöka att inte känna någon stress gällande alla måsten. Även träningen blir lidande när jag har sånna här dagar. Men det känns inte optimalt att åka till gymmet när jag inte mår helt ok. Dessutom är det ännu en dag då jag saknar aptit.

Jag lyder min sambos råd – tar in täcket till soffan och kollar några avsnitt SATC.

Kommentera

