FiveFingers Speed

Jag vet inte hur länge jag varit sugen på att köpa ett par Vibram FiveFingers dojjor. I går hände det. Äger nu mera ett par FiveFingers av modellen Speed. Många i min närhet har reagerat på den. Min mamma tycker den är riktigt ful och någon tycker att den ser väldigt oskön ut.

Jag kan berätta att jag aldrig haft ett par skönare skor. Men det gäller att ha tålamod och vänja fötterna vid dom. Gick runt i dom en stund här hemma i går. Dom blir ett med foten och jag glömde nästan att jag hade dom på mig.

Nästa steg blir att jag kommer att ha dom på mig på gymmet. Men det kommer att dröja innan jag springer i dom. Har fått tips om att dom ska vara underbara att ha på sig när man promenerar i skogen. Vilket jag självklart kommer att testa.

Behöver skorna tvättas är det bara att köra dom i tvättmaskinen. Enkelt. Priser ligger mellan 1100 – 1500:- beroende på vart man köper dom.

Lite info om skon.

Speed är FiveFingers första tåsko med snörning vilket ger en mer åtsittande passform. Skon passar utmärkt för löpning, vandring eller fitness. Sulan ger lite mer skydd utan att kompromissa med den viktiga markkontakten. Den vadderade ovansidan i mesh ger skön ventilation.

Du har känslan av att gå barfota, men utan att behöva vara rädd för att skada dig på vassa föremål eller stöta i tårna. Foten kan röra sig naturligt, anpassa sig till underlaget och det förstärker den naturliga balansen och kontrollen i rörelserna. 

FiveFingers har en tunn Vibram™ sula som följer fotens form, fem individuella tår och en ovansida i luftig stretch. Sulan är non marking, d.v.s. lämnar inga märken på t.ex. golv inomhus.
Texten lånad från – http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=FIVEFINGERSPEED_W

2 thoughts on “FiveFingers Speed

Kommentera

