Bröstsmärtor

I går morse började jag känna av kraftiga bröstsmärtor och dommningarna i mina händer har kommit tillbaka. Det är ännu värre denna gången. I går hade jag till och från svårt att greppa tag i saker och mådde riktigt dåligt. Träffade företagsläkaren i morse han skrev en remiss och bad mig åka till Vårdcentralen. Vilket jag gjorde.

Läkarens diagnos är att det är stressrelaterat (kanske inte helt oväntat) och det är just nu bara i bröstmusklerna och inte hjärtat. Inte än så länge. Han tyckte det var konstigt att jag blivit sjukskriven två veckor åt gången med tanke det på väldigt dåliga skick jag var i när jag blev sjukskriven. Risken är stor att det kommer att påverka hjärtat till slut om jag inte tar allt på allvar. Det var nog först när han sa det som jag faktiskt började fatta att min hälsa inte kommer att bli bättre över en natt eller nån vecka.

Oavsett hur mycket jag vill tillbaka till jobbet så är min kropp långt, väldigt långt ifrån redo. Det gör mig förbannat frustrerad och lite irriterad på mig själv. Jag har nog omedvetet försökt skynda mig att komma tillbaka. FAN!

Kommentera

