Min kära vän…

…jag hade ett missat samtal från dig i lördags… förlåt att jag inte orkat höra av mig.

Svårt! Livet är svårt.

Jag vet att en av mina vänner inte har det så lätt nu och hen mår inte alls bra. Tyvärr har jag inte kraften att engagera mig. Det får mig att känna mig som en väldigt dålig vän och person. Men tyvärr så orkar jag knappt med mitt eget liv just nu. Någonstans långt därinne tror jag att hen är medveten om att jag faktiskt inte orkar lyssna och jag hoppas hen förstår.
Det känns bara så surt. Hen har stöttat mig enorm mycket den senaste tiden och nu orkar inte jag finnas där när hen behöver det.

Visst, jag skulle kunna ringa eller smsa. Men jag försöker undvika telefonen. Skriva på Facebook är ett annat alternativ men det känns fel. Mest rädd är jag nog att få frågan om hur jag själv mår. Och det börjar jag bli ganska trött på. Jag är glad att andra bryr sig men det är inte lätt att förklara när man knappt själv vet från dag till dag.

Den här personen har en speciell plats i mitt hjärta och jag skulle verkligen behöva hen nu men vill inte att det ska ta för mycket tid och energi från den personen liv.

Jag hoppas bara inte att hen tror att vänskapen börjar försvinna.
Min vän – så är det verkligen inte!

One thought on “Min kära vän…

  1. Vet att det inte är någon tröst eller hjälp men jag har varit på den platsen där du är just nu. Det var ett tag sedan men man glömmer aldrig. Jag är bara några steg ifrån ❤

Kommentera

