Helgens rester

Fransyskan jag tillagade i lördags blev perfekt. Köttet blev medium och väldigt mört. Precis som jag ville ha det. Det var mycket kött så det räckte även till middagen i går. Det blev två skivor kvar som blev perfekt till min lunch i dag.

Till köttet gjorde jag en pure på ärtor och broccoli. Efter att jag kokat grönsakerna mixade jag det tillsammans med en skvätt grädde, en gnutta riven ost, salt och lite riven muskotnöt.

Dagens lunch – Timjan och vitlöksrubbad fransyska med en ärt/broccolipure som serveras med grön sparris och en klick bearnaisesås. Inte helt fel för att vara en måndagslunch.

Detta blir även dagens första mål för min del då jag i några dagar ska försöka testa periodisk fasta.

Kommentera

