Dags att klaga

I våras köpte jag en blender på Elgiganten. För några veckor sen när jag mixade bär blev det en spricka i glaskannan. Okej om det hade varit något varmt för då kan den nog spricka men hallå det var bär.

Jag har letat, letat och letat efter det där förbannade kvittot. Helt otroligt, det är 2012 och man måste fortfarande ha ett kvitto. Plånboken är rensad och väskorna har gåtts igenom. Inget kvitto någonstans. Vanligtvis brukar jag ha koll på sånt vilket gör mig lite frustrerad. Här om dagen tänkte jag gå bort till återvinningen och slänga den och bara köpa en ny. Det kändes så mycket enklare än att klaga.

Men i dag har jag bestämt mig för att ta med den och åka till Elgiganten och klaga. Som konsument har jag rätten på min sida så det känns som om borde kunna klara mig utan kvittot.
Håll tummarna!
 

One thought on “Dags att klaga

Kommentera

