Och hur gick det sen?

Jo, jag begav mig till Elgiganten i Bäckebol för att reklamera min blender. Då en ombyggnation av butiken pågår hänvisades alla reklamationer och byten till en annan butik. Muttrandes åkte jag till en annan butik där frågorna från expediten var många.
Kvitto? Nej, den här slarvmajjan hade ju inte kvittot kvar! Inköpsdatum? Typ Mars-April. Betalat med kort? Ja, det gjorde jag. Men bytte kort för inte så längesen. Så det gick inte att spåra på det viset heller. Jag lyckades hitta transaktionen genom min bankapp i mobilen. 7 April hade 549:- dragit för ett köp på Elgiganten Bäckebol. Men det bevisade inte speciellt mycket heller.

Mange, som det visade sig att han bakom kassan hette, kunde le och verkade kunnig och serviceminded på riktigt. Inte den här vanliga jobbiga säljartypen som oftast har mer hårgelé än kunskap om den senaste tekniken.
Ja ja, eftersom inget köp kunde bevisas kunde jag heller inte få en byta till en likadan vara eller få pengarna tillbaka. Däremot var Mange schysst och fixade ett presentkort på 549:-. Något de enligt honom inte gör i första taget.

Den modellen av blender jag hade haft var slutsåld i svart så det fick bli en i borstat stål. Den matchar inte espressomaskinen som är svart och jag kommer antagligen att putsa sönder den då alla avtryck säkert kommer att synas.
Men, den har en glaskanna på 1,5 liter vilket inte alla blenders (i den humana prisklassen) har, så jag är nöjd.

Jag är nöjd och glad. Tack till Mange för en bra service. 5 Smoothies av 5 möjliga.

Annonser

One thought on “Och hur gick det sen?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s