Basilikadressing

Jag vill gärna dela med mig av något gott. I går slängde jag ihop en enkel kycklingsallad och till det gjorde jag en basilikadressing. Det var så längesen jag gjorde den att jag nästan glömt hur gott det var.

Den är superenkel och sååå god. Rekommenderas! Du behöver följande ingredienser.

 

Plocka av basilikabladen och finhacka vitlöken. Mixa det med 1 dl olja. Jag föredrar märket Bertolli. Smaka sedan av med vit balsamico och salt/peppar. Jag köper alltid ekologisk basilika då jag tycker att den har den bästa smaken.

Här är en bild från middagen i går.


Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan jag kan göra en supergod pesto på min egen basilika. Den växer så det knakar.

 

Kommentera

