Sliskigt

Jag minns inte senast det stod en förpackning juice här hemma i kylen. Det här är i alla fall första gången i år. Juice innehåller väldigt mycket socker. Som jag berättade förra veckan så visade senaste provtagningen att mina järnvärden är väldigt låga, nästintill i botten. Kroppen tar upp järn bättre om man dricker typ apelsinjuice när man tar tabletterna så i går bestämde jag mig för att köpa en juice.
Gissa om jag hade beslutsångest när jag stod inne på Hemköp och skulle köpa juice. Vilken produkt är bäst? Vilken innehåller minst skit? Nej, jag köper inte vad som helst. Jag vill veta vad jag stoppar i mig. Jag läste på det flesta förpackningarna och till slut visade det sig att bara två av dom var ekologiska och det gjorde valet lite lättare.

Jag valde denna

Nu sitter jag här med ett glas, som jag fyllt till 25 % med juice. Järntabletten är svald och jag funderar på att hälla bort det som är kvar i glaset.
Det smakar verkligen som outspädd saft. Starkt, bittert, sliskigt och långt ifrån gott.

Kommentera

