Billiga stakar

Tidigare i veckan hittade jag några charmiga ljusstakar på en second hand inne i stan. Tyvärr var de i helt fel färger och dessutom var en i furu – något jag är allergisk mot. Stakarna kostade inte mycket. Om jag inte minns galet så blev det runt 35:- för alla fem så jag tvekade inte att köpa dom. Planen var att måla alla i svart. Matt eller blank? Efter att ha rådfrågat några personer uteslöt jag mattsvart och en burk blank svart färg införskaffades i dag. Vilket visade sig vara ett mycket bra val.

Resultatet blev enligt mig mycket förbannat snyggt.

Före

Efter

Nästa projekt är nu att hitta vita ljus till dessa. Jag tror att det kommer att bli riktigt snyggt då det kommer att vara ljus i fem olika tjocklek och längd.  Den här typen av projekt är perfekt terapi för mig.

3 thoughts on “Billiga stakar

  1. Vi gjorde samma grej förra hösten! Jättebra sätt att återanvända gamla träljusstakar. Vi åkte runt till alla loppisar tills vi hade fem stycken, men vi målade våra vita 🙂

      • Jo, jättenöjda. Det stod framme över julen och långt in på våren. Sen kändes de lite vintriga på något sätt så nu är de på sommarsemester i en skrubb 🙂 Så fort kvällarna mörknar igen tar vi säkert fram dem!

Kommentera

