Ljuvligt miljöombyte

Kaffe, skratt och promenad i solen. Flera timmar i dag har spenderats med en nära vän. Vi har känt varandra länge. Han var en av de första jag lärde känna när jag för sex år sen flyttade till Götet. Han är en av de få vänner jag har som står mig väldigt nära och som vet det mesta om mig.

Han har valt bort stan och bor numera en bit utanför stan. Något som för mig är landet. Han var nog den sista jag kunde tänka mig skulle bo på ett sånt ställe. Men efter några timmar förstår jag honom. Det är fantastiskt vackert och man känner ett visst lugn. I alla fall gjorde jag det. Frisk luft och fågelkvitter. Ett stenkast från en sjö. Ljuvligt.

Tillbaka i betongen känner jag mig full med energi och ångrar att jag inte lydde vännens råd att låna solkräm 🙂

Kommentera

