Förnyelse

Vi har haft en sängstomme i ek från IKEAs serie MALM. Det var inget fel på sängen men jag kände att sovrummet behövde lite nytt och sängen passade inte längre in i vår inredningsstil. För någon vecka sen fyndade vi ny säng på Blocket. Även denna en IKEA möbel.

Sängen passar perfekt hos oss och jag är mer än nöjd med köpet. Överkastet vi hade sedan tidigare var svart och passade bra till den förra sängen men nu blev det trist att ha ett svart överkast till en svart sängstomme. I söndags tog jag med mig svärmor och besökte IKEA. På inköpslistan stod svarta madrasskydd och att titta och känna på överkast.
Med mig hem hade jag påslakanset, 2 överkast och så madrasskydden då 🙂

Min tanke är nu att ha turkos och beige som sovrummets accentfärger.
Bilderna återger inte färgerna korrekt. Allt det turkosa ser tyvärr blått ut.

Lånade några bilder från IKEA.se

One thought on “Förnyelse

Kommentera

