Paleo Nordic Reboot

Anton kom förbi och käkade lunch med oss i dag. Stekt kyckling med rostade grönsaker och tomatsås var det som min fantasi kunde slänga ihop utifrån kylskåpsinnehållet. 100% Paleo – perfekt eftersom lunchgästen och laktos inte funkar ihop.

Lyssnar på First Aid Kit. Bra söndagsmusik. Läser på om Paleo. I morgon kör Paleo Nordic Reboot i gång och jag är anmäld.
Jag väljer att köra Paleo Nordic Reboot för att jag vill få ny inspiration när det gäller mat och träning. Men även för att jag vissa dagar känner mig tung i kroppen efter att jag ätit. Har börjat misstänka att det kanske är alla mejeriprodukter jag stoppar i mig. Därför ska det bli spännande att testa den här kosthållningen i några veckor.
Har lagat en del Paleo måltider här hemma den senaste månaden och både jag och sambon gillar kosten. Magen gillar den och känns väldigt lugn.
Här kommer lite fakta. Jag är lat och har bara kört copy paste.

Paleo Nordic Reboot är en 4 veckors omställningsperiod som är till för att rensa ut det som din kropp inte behöver och lära den att börja fungera precis som den är skapt att fungera på. Du kommer att få en 4 veckors meny med frukost, lunch och middag, tips på enkla och goda mellanmål. Bra mat att äta efter ett träningspass för att återhämta dig maximalt. När du äter paleolitiskt kommer du inte behöva fylla på med näringsfattiga kolhydrater före ett träningspass. Du kommer ständigt att ha tillräckligt med energi för att kunna genom föra ett 45-60 minuters varierande högintensivt träningspass som får din kropp att bli både stark, uthållig och explosiv. Har du onödiga kilon på kroppen så kommer du märka att de också försvinner.

Under Paleo Nordic Reboot kommer du att äta riktig mat, äta dig mätt och du kommer att äta varierat. Du kommer att äta kött från alla typer av djur, biff, fläsk, fågel, fisk och skaldjur. Du kommer att äta riktigt fett från djur- och växtriket, massor av ägg, nötter och bär, frukt, grönsaker och en del näringsriktiga rotsaker. Men inget mjöl, ris och potatis och absolut inget socker. Du kommer att dricka vatten, te och kaffe och känner du för det så kan du ta ett glas rödvin en kväll i veckan.  Syftet är helt enkelt att du ska hitta tillbaka till äkta mat som din kropp gillar och som den fungerar optimalt på.

Du kommer att träna efter ett rullande träningsprogram med 3 dagars träning och ha en aktiv vilodag. Du kommer att träna en ständigt varierande högintensiv styrketräning i kombination med lätt aerob träning.  Allt för att få ditt metabola system att vakna till liv och att få dig stark, uthållig och explosiv.

 

Kommentera

