Har du sett Herr Kantarell?

Efter middagen bestämde jag mig för att gå ut och kika efter lite rönn. Tanken var att dekorera med några kvistar i en av mina nya flaskor/vaser som jag köpte på Åhlens sommarrea.

Plötsligt stod han där – Herr Kantarell och hans polare. Helt öppet. Stora var dom också. Trodde knappt mina ögon. Jag gick längre in i skogen och hittade fler och fler och fler. Så nu har jag mitt förhoppningsvis mitt egna ställe – i Göteborg.
Annars brukar kantarellplockningen vara något vi gör när vi hälsar på min familj i Dalarna. Mina föräldrar har några ställen i skogen där Herr Kantarells polare alltid hänger.

Lite besviken att jag inte hittade något snyggt att fylla mina vaser med. Men nästan en liter kantareller är guld värt.
Ser fram emot middagen i morgon.

Kommentera

