Ett minne

Sen snart ett år tillbaka finns inte min underbara mormor kvar här på jorden. Innan sommaren när jag rensade lite här hemma hittade jag ett grattiskort från henne. Kvar i kortet låg en blomstercheck. Sedan dess har den legat i min plånbok och jag har verkligen funderat vad jag ska köpa för blomma.
I dag när jag gick förbi Euroflorist stod den där – en vit orkidé med två stänglar. Den fick det bli. Mormor hade älskat den.

Nu står den här och tittar på mig. Tror nog allt att mormor håller öga på mig nu.

One thought on “Ett minne

Kommentera

