En kaka kan du väl unna dig?

Men ska du inte ha en bulle? En godis kan du väl ta? Men lite pasta kan du väl smaka? Va då, äter du inte kolhydrater? Äter du inte socker?
Nej, det är ingen diet – det är en livsstil. Jag äter det jag och min kropp mår bra av.
Riktigt tröttsamt med alla frågor. Det är allt annat än acceptabelt att tacka nej till sötsaker. Och nej jag ”unnar” mig inte heller. Tycker inte att det är att ”unna” sig när man äter sånt man inte mår bra av. Och vem vill öka risken för t ex diabetes?

Låt mig citera Cecilia Folkesson. Tjejen som har en förbannat bra syn på kost och träning.
”Unna sig = att man inte kan hålla sig ifrån något man vet man inte borde äta.”
Läs mer här – http://www.ceciliafolkesson.se/kanelbullens-dag/

– An extra sugary drink each day increases a child’s risk of obesity by 60%.
– One or two sugary drinks a day increases the risk of type 2 diabetes by about 25%.
– Diabetes is the cause of more than 60,000 amputations a year.
– About half of men with diabetes will experience erectile dysfunction. www.therealbears.org
http://www.ceciliafolkesson.se/sugar-sugar-sugar-i-wanna-make-you-happy/

En bild säger mer än tusen ord så här kommer svaret till er som undrar varför jag inte äter socker eller proppar i mig kolhydrater.

One thought on “En kaka kan du väl unna dig?

  1. Du är stark och så otroligt duktig!
    Jag veeeet precis vad du menar, även om jag inte går efter samma metod som dig. Jag har nu gått ner ungefär 15 kg. Jag är inte riktigt klar än, men det är precis som du säger…. sen så måste man ju ” få leva lite också” enligt många.
    Hos oss blir det tacos ikväll. Fast utan bröd då… Och innan det, förmodligen en runda på gymmet (om de har öppet när gubben kommit hem från jobbet, de stänger tidigare på fredagar), annars blir det ut i spåret….

Kommentera

