Åhlens eller Marimekko?

I går efter jobbet passade jag på att kika lite på Åhlens. Det var evigheter sen jag var där. Men vid 11 tiden en måndag är det väldigt lugnt. Nästan inga besökare alls, vilket passade mig perfekt.

Kollade på porslin. Vi har länge varit sugna på att köpa en del nytt men valt att vänta tills vi flyttar. Flytten närmar sig och det börjar klia i mina shoppingfingrar. Under veckan ska jag inventera det vi har här hemma i köksskåpen för att se vad vi ska köpa nytt.

Jag har flera gånger klämt, känt och suktat efter både randiga och prickiga Marimekko koppar. Dom kostar en del men någonstans har jag känt att det vore värt det.
Under mitt besök på Åhlens i går hittade jag några andra koppar. Även de med ränder.
Dom kostar 29:- st. Vilket nästan är gratis. Det finns vissa saker som jag verkligen inte köper budgetvarianter av t ex stekpannor och knivar. Men porslin… nja jag börjar känna mig snål och det lutar mer och mer åt att jag köper dessa i stället för Marimekko kopparna.

Kommentera

