Provhytter -nej tack

Jag har aldrig varit någon jeanstjej. Antagligen för att jag alltid varit överviktig och haft för mycket löst fett på kroppen. Har känt mig allt annat än bekväm i jeans.
Sen tror jag att de flesta tjejer vet hur jobbigt det kan vara att vistas i provhytter. Det i kombination med att inte hitta sin storlek gör att man nog helst undviker det eller chansar och köper ett par jeans som är för små och som sen hamnar längst in i garderoben. Nu vet jag inte hur ni andra gör men så har i alla fall jag gjort -många gånger. I hate it.

Väldigt ofta tycker jag sämre om mig själv efter ett besök i en provhytt än innan. Ljuset, speglarna och alla förbannade vinklar. Alltid hittar man nått dåligt man inte sett innan.

Min kropp är fortfarande långt ifrån tight men det går åt rätt håll. Att gå ner i vikt är inte svårt, men att träna sig till en tight kropp – det är skitsvårt. I alla fall för mig.

Det jag skulle komma till är att ett par jeans är på väg hem till mig. Förhoppningsvis dyker dom upp i morgon. Hittade mina favoritjeans förra året. Ett par Levis i modellen Demi Curve Skinny. Jag har två par sedan tidigare. De passar min kropp perfekt. Dock är båda paren numera för stora. Dom jag väntar på är i en storlek som jag aldrig tidigare kommit i.

Det är stort och jag längtar efter att prova jeansen.

Kommentera

