Nytt runt halsen

För en tid sedan fick jag ett smyckeskrin som tillhört Christophers mormor. Perfekt, då mitt smyckesfat med tvåvåningar snart svämmar över.

I skrinet hittade jag en liten… jag hittar inte rätt ord så jag säger glasgrej 🙂
På dess baksida fanns spår av torkat lim och min svärmor trodde att det en gång varit en ring. Jag fastnade för glasgrejen och kände att jag ville göra något med den i stället för att bara låta den ligga. Min första tanke blev att fästa den på en ring. Ringar – stora och udda, är nog den typen av smycke som jag gillar mest.
Men efter att ha pratat med en vän som själv tillverkar smycken blev jag övertalad att göra ett hänge av det. Och jag måste säga att det blev förbannat fint.

Tanken är att bära smycket på en längre silverkedja. Trodde att jag hade en sån. Men kan inte hitta den. Just nu är det flyttkaos här hemma så den ligger säkert någonstans i röran.

Provade det på en kortare kedja i går och jag trivs med hänget. Men det kommer att bli snyggare med en längre kedja.
Det känns speciellt att ha ett smycke som faktiskt har en historia och som tidigare burits av en underbar person.

2 thoughts on “Nytt runt halsen

Kommentera

