Den omtalade tejpen

Där var den igen. Den där förbannande washi tejpen. Jag har nog läste om den i hundratals blogginlägg. Till en början ryckte jag lite på axlarna scrollade vidare och kände inte riktigt något större behov av att varken läsa om eller testa den. Men nu måste jag.
”Springer på” den i de flesta inredningsbloggar och nu är jag verkligen nyfiken. Men vart köper man den? Finns det någon butik på nätet som är bättre än nån annan?
För dig som inte känner till washi tape kan jag berätta att det är en dekortape. Jag gör det enkelt för mig och citerar Darling Things.

”Tejpen kan flyttas, lämnar inte märken och fäster på det mesta såsom tapet och målade ytor samt förstås papper. Använd den till att göra fina inbjudningskort, paketinslagningar, tejpa upp saker på väggarna och allehanda festdekorationer.”

Dags att googla och klicka hem några rullar tejp. 

tejp_163414771Bilden lånad från trendenser.se

One thought on “Den omtalade tejpen

Kommentera

