Heta diskussioner

Det är väldigt sällan bråk här hemma. Vi kompletterar varandra väldigt bra. Men när det kommer till diskussioner om mat så kan det verkligen hetta till. Att bo ihop med en bröd och kolhydratsälskande italienare är inte alltid så himla lätt. Själv mår jag toppen när jag utesluter det ur min kost. Han däremot, föddes med brödsmulor i blodet och har inte alltid förståelse för LCHF och Paleokost.

Vi hade en ganska livlig diskussion vid middagen. Har lovat den just nu mycket sammanbitne C att inte ta upp det igen.
Men jag förstår bara inte. Om jag varit laktos eller glutenintolerant, allergisk eller diabetiker – hade det varit mer ok att då utesluta vissa saker ur sin kost?
Man ber ju knappast någon som är allergisk att bara äta några nötter då och då eller någon som är glutenintolerant att unna sig vanlig pasta?

Förhoppningsvis behöver jag inte sova på soffan i natt 🙂

italian_food_pyramid-copypaleoPyramid350

Kommentera

