Födelsedagsfirande

Helgen har varit fylld med skratt och fina minnen har skapats. I går var det min födelsedag.   Firandet har pågått i dagarna tre. Det började redan i fredags. Vännerna Anton och Isak kom hit och käkade middag. Jag slängde ihop kryddiga köttfärsspett med het salsa och en del annat mumsigt. Anton fyllde år i torsdags så vi firade honom i efterskott och mig i förskott. Ett glas rött, saltade mandlar och kortspel natten lång.
En mycket trevlig kväll.

I går morse överraskade sambon med sång och paket. Han har koll på vad jag gillar och hade köpt 4 iittala vinglas. Underbart fina! En promenad i det fina vintervädret och sen en lugn och skön dag hemma. Årets första bukett tulpaner införskaffades och vårkänslor spreds i kroppen.
Finaste svärmor kom hit på fika och fler paket blev det. Fick en ”Mina recept” bok. Kanske kan jag äntligen få ordning på den där lådan med alla urklipp och post it lappar med recept.

Svärfar överraskade oss och svärmor i dag. Han bjöd oss på indiskt i stan. Ett perfekt avslut på en bra helg.

bild-527e3d2d5a61a411e2bbd422000a1f9ab2_7 73119b2a624211e2ad6922000a1fa410_7 a1fbc8a4626811e2a61722000a1f9d6d_7

2 thoughts on “Födelsedagsfirande

Kommentera

