AMRAP

AMRAP is an acronym for ”as many rounds as possible”; it is a common abbreviation used by CrossFitters in reference to a workout that utilizes a timed sets training approach.
– Wikipedia

I dag testade jag ett WOD pass på Elixia. Ett 45 min långt gruppass med crossfit inspirerande övningar.

AMRAP
5 st av varje, så många varv som möjligt på 10 min
Trusters
Fällkniv
Armhävningar
Sen körde vi en gruppgrej som jag verkligen gillade. Vi var tre personer i varje grupp.
Totalt skulle gruppen köra:
150 armhävningar
150 squats
150 Burpees

Man körde en och en och de andra två stod och peppade och hejjade på. Längesen jag körde burpees och tekniken är långt i från bra. Det var också den övningen jag orkade minst i vilket gjorde att killarna i min grupp fick köra desto fler.

Efter passet körde jag ur det sista med 3 x 1 min hopprep

IMG_1275-700x466

Kommentera

