Barnlöshet

Jag har flera gånger påbörjat det här inlägget men varit osäker på reaktionen hos min omgivning. Men nu kan jag inte hålla mig längre.

Grejen är den att jag är så förbannat trött på frågor som – ”Och när ska ni skaffa barn då?”  ” Är det inte dags för er snart eller?”

Helt seriöst – ingen har med det att göra.
Jag kanske känner att jag vill välja en karriär framför barn. Vi kanske inte vill skaffa barn? Är det ett måste? Och om vi skulle vilja det – måste man då berätta det för hela världen?

Direkt man väljer bort alkohol till en middag eller nu när vi köpte en större bil – då måste det genast spekuleras. Sköt er själva!

Tänkt om det skulle vara så att jag inte kan bli gravid hur tror ni jag skulle reagera på allt tjat?

Om du inte är helt säker på att jag faktiskt kan eller vill ha barn tycker jag du ska tänka en extra gång innan du ställer frågan. Risken finns att någon blir sårad. Skulle det i framtiden bli en bullen i ugnen så vet jag många som kommer att få veta det sist av alla.

tumblr_m8t8bfW00a1rq4xsa

7 thoughts on “Barnlöshet

  1. Mkt bra skrivit av dig! Det är inget som säger att man ”måste” ha barn! Är precis som du skriver att tänk om det är så att bi inte kan få barn, tänk om ni inte vill ha barn osv! Bara för att ni köpte en större bil behöver väl ändå inte du vara gravid! Vi köpte oxå en större bil och vi ska definitivt inte ha flera barn 😃 Heja dig…… Kram

  2. Jag känner igen det där och är så trött på de där. Sedan måste man ju bara skaffa ett syskon till ditt barn. Jo, men det är väl dags nu. Nääää! Jo, men det är väl klart får man höra då. Vi kanske inte vill eller kan få fler barn. Jag har varit med om en del och det vet folk runtomkring mig,men ändå kommer de en massa pikar. Det driver mig till vansinne, ärligt talat. Ett bra skrivet inlägg tycker jag. Massvis med kramar ifrån mig!

  3. Enligt många så är ju barn den ”ultimata lyckan”. Man måste inte ha barn. Det är inte den ”ultimata lyckan” många gånger. Jag kan vara lycklig över att jag har barn. Men många gånger less också. Speciellt när man är sjuk och inte riiiiktigt får vara i fred. Typ. Då kan jag bli lite grinig. 🙂 Ni gör som ni vill och ingen ska lägga sig i! Tusen kramar och pussar min vän.

  4. Är också irriterande då alla utgår från att man ska ha en till och helst så fort som möjligt! Du har min fulla förståelse. Det är verkligen ens ensak och folk borde tänka sig för ibland.

Kommentera

