Mina mål

Snöstorm den ena sekunden och strålande sol den andra. Välkommen februari eller vabruari som de flesta föräldrar kallar denna månad.

Istället för att i all hast avge ett med stor sannolikhet för orealistisk nyårslöfte vid tolvslaget valde jag att vänta, fundera och under några dagar skriva ner några punkter för året.

Några av mina mål för 2013

  • Hitta en balans mellan jobb och privatliv
  • Prioritera mig själv och min hälsa
  • Läsa fler böcker. Just nu finns cirka tio st på min lista
  • Sortera alla mina recept samt skriva ner dom i stället för att ha tusen post it lappar
  • Se några klassiska filmer bl a Casablanca & Det Sjunde Inseglet
  • En dag i veckan då jag är offline från alla sociala medier

Det finns många fler punkter men just nu känns dom för personliga för att jag ska kunna dela med mig av dom.

tumblr_m0nhn1dxAl1r0tq2ro1_500_large-1

One thought on “Mina mål

  1. Hej Anna!

    Jag har insett att det viktigaste löftet man kan ge sig själv är att tillåta sig må bra och vara lycklig. Själv försöker jag se uppskattning i allt det lilla som man oftast glömmer bort eftersom det inte alltid är uppenbart. Jag tror livet ibland rusar på så fort att man glömmer av att stanna upp och bara njuta. Jag måste själv ibland dra i handbromsen och inse att jag både har en fantastisk sambo, familj och helt underbara vänner som förgyller min vardag. Eller bara att jag har möjlighet till att komma hem med en bunt vackra tulpaner och njuta av dess färgsprakande skönhet. För mig spelar inte dedär femtio kronorna så stor roll, men för vissa är det mycket när man knappt har något alls. Själv har jag personligen slutat med nyårslöften, många gånger sätter det mer press och ångest på en vardag som ibland kan vara svår att få ihop ändå. I slutändan tror jag det handlar om att vara snäll emot sig själv och bara låta sig njuta av livet. I det stora hela så är ändå livet allt bra härligt!

    Jag önskar dig all lycka och välmående!

    Kramar
    Alexandra Ziv

Kommentera

